تبلیغات
PDSW - جریان انحرافی آیت‌الله مصباح و سپاه را مانع خود می‌بیند

PDSW

Public Diplomacy and Soft War - PDSW

«جریان انحرافی آیت‌الله مصباح و سپاه را مانع خود می‌بیند»

فارس/ میزگردی با عنوان "تبیین شاخصه‌های جریان انحرافی و نحوه مواجهه اصولی با آن " در خبرگزاری فارس با حضور حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی، مهدی چوپانی مدیرکل سابق فرهنگی دانشگاه امام صادق(ع) و کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی و همچنین محمدمهدی تهرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و صاحب‌نظر در مسائل سیاسی و فرهنگی برگزار شد که مشروح آن در ذیل می‌آید:

حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در ابتدای سخنان خود در این میزگرد با بیان اینکه زمانی که انحراف مطرح می‌شود باید نسبت به یک شاخص آن را مقایسه کنیم، افزود: چیستی انحراف بسیار حائز اهمیت است چرا که باید بدانیم که این جریان نسبت به چه معیار و طرازی منحرف شده است و سپس میزان انحراف آن را نسبت به هرکدام از شاخص‏ها بررسی کنیم.

وی بر ضرورت برخورد مبتنی بر آموزه‌های دینی با جریان انحرافی تأکید کرد و افزود: نباید در برخورد با یک جریان غلط از روش‌های غلط استفاده کنیم؛ یا نباید خدای نکرده برای مقابله با یک جریان منحرف، دچار برخورد خلاف معیارها و ضوابط شرعی شویم. چراکه اگر یک غلط را در کنار غلط دیگر بگذاریم، می‏شود دو غلط!

مقابله ریشه‌ای با آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ اهداف دیرینه دشمن

این کارشناس مسائل سیاسی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن راهبرد "رقیق کردن اعتقادات و احساسات اسلامی " و "رسوخ دادن ‌اعتقادات الحادی و شبه الحادی به جامعه " را برای مقابله با جمهوری اسلامی بکار می‌گیرد، مقابله با مبانی فکری انقلاب اسلامی را از سیاست‌های دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهارداشت: دشمن یک نگاه ریشه‌ای و عمیق نسبت به انقلاب اسلامی دارد و به دنبال مبارزه ریشه‏ای با نظام و انقلاب است.

باقرزاده با بیان اینکه دشمن بصورت دقیق انقلاب اسلامی را مورد تحلیل قرار داده است، خاطرنشان کرد: دشمن پس از مدت‌ها درک کرده است که ریشه‌های انقلاب اسلامی در مبانی فکری و ایمانی مردم است؛ یعنی از یک طرف مباحث عقلی و اعتقادی و فرهنگی ناب شیعی است و از طرف دیگر رسوخ این تفکرات ناب اسلامی در عمق جان مردم است که باعث می‌شود مردم گرایش به اسلام و حکومت مبتنی بر تعالیم اسلام داشته باشند و به رهبران دینی علاقه‌مند باشند.

وی رسوخ این فرهنگ در مردم را باعث مقابله آحاد ملت با استکبار و استبداد دانست و گفت: در طول 32 سال پیروزی انقلاب در گردنه‌های تاریخی، دشمن درصدد است که زلزله‌ای در اعتقادات فکری و قلبی مردم ایجاد کند.

" شاید این جریان اخیر نیز موضوعی جدای از سیاست‌های کلان دشمن در عرصه ناتوی فرهنگی نباشد؛ اما اثبات وابستگی صددرصد و مستقیم این جریان به خاستگاه خارجی بر عهده تحلیل‌گران امنیتی است. کما اینکه برخی از گمانه‌زنی‌ها در این خصوص توسط صاحب‌نظران عنوان شده است. "

جریان موسوم به انحراف در راستای اهداف شوم و خواست دشمن حرکت می‌کند

باقرزاده با تاکید بر اینکه جریان موسوم به انحراف در راستای اهداف شوم و خواست دشمن حرکت می‌کند، هدف دشمن را تضعیف بنیان‌های اصولی نظام عنوان کرد و گفت: همواره انحرافات به صورت خزنده و با زاویه گرفتن نسبت به اسلام ناب ایجاد می‏شود که در این صورت پس از گذر زمان، زاویه انحراف بیشتر نمایان می‌شود. بر همین اساس، امروز زاویه انحراف جریان نفوذی دشمن بیش از 6 سال پیش روشن شده است.

جهاد اقتصادی " و جنبش‌های منطقه؛ مسائل اصلی کشور

وی با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مسئله فرعی خواندن این جریان اظهار داشت: مسئله اصلی کشور در بعد داخلی "جهاد اقتصادی " و در بعد خارجی "جنبش‌های اسلامی در منطقه " است؛ اما این جریان با وجود فرعی بودن، در "حوزه فکری " به یک مسئله اصلی تبدیل شده است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و لذا بر صاحب‏نظران و نخبگان فکری جبهه انقلاب لازم است که مبانی فکری و انحرافی این جریان را برای مردم تبیین کنند.

تزلزل ایمان‌های قلبی، اتهام جریان انحرافی

باقرزاده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با یک بررسی دقیق روشن می‏شود که "جریان انحرافی " در حوزه عمل و تفکر متهم است و کارکرد رفتارهای سیاسی _ فرهنگی این جریان آن است که به تزلزل ایمان قلبی مردم منجر می‌شود.

وی با اشاره به سخنان فقیه فیلسوف حضرت آیت‌الله مصباح که به فرموده مقام معظم رهبری "خلاء فکری شهید مطهری را برای جامعه ما پر می‌کنند " مبنی بر اینکه حرف‌هایی از جریانات انحرافی به گوش می‌رسد که اگر این موضوعات در سال‌‌های گشته بگوش "ما " می‌رسید به سرعت با آن برخورد می‌کردیم و "سایه این مطالب نیز با تیر می‌زدیم " تصریح کرد: عملکرد دشمن بگونه‌ای شده است که غیرت دینی در جامعه "گویی " رقیق شده است چرا که بسیاری از موضوعات ضدّ دینی توسط افراد این نحله انحرافی در قالب الفاظ و اصطلاحات دینی مطرح می‌شود و جامعه بسادگی از کنار آن عبور می‌کند.

"برای مثال بحث حجاب و عفاف یکی از اصول اساسی جامعه اسلامی است؛ درحالی که لیدر جریان انحرافی که مسؤولیت کارگروه فرهنگی دولت را هم برعهده دارد، با بی‌میلی نسبت به آن موضع‌گیری می‌کند و برخورد با این پدیده را به موضوعات فرهنگی و ... حواله می‌دهد. در عین حال اگر 10 سال پیش حساسیت حجاب به این صورت بغرنج می‌شد همه نسبت به آن موضع می‌گرفتند. "

وی با بیان اینکه جریان انحرافی از نگاه فرهنگی در ذیل مقوله‌های شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی قرار می‌گیرد، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دلایل سکوت نسبت به این جریان از سوی تحلیل‌گران و مسئولین ذی‌ربط اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر فرعی بودن این ماجرا یکی از مهمترین موضوعات برای سکوت در برابر این جریان بود؛ چرا که پس از صحبت جنحالی‌ آقای مشایی در خصوص "مردم اسرائیل " [رژیم صهیونیستی]، موجی در بین حامیان احمدی‌نژاد و متدینین تشکل شد و این موضوع را یک انحراف از آرمان‌های انقلابی و مواضع احمدی‌نژاد دانستند. چرا که آقای احمدی‌نژاد محو رژیم صهیونیستی را پس از مدت‌ها در سطح بین‌المللی مطرح کرده است و مقابله با نظریه هولوکاست از دیگر موضوعاتی است که باعث می‌شد این "انگ " به آقای احمدی‌نژاد چسبانده نشود.

باقرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کابینه دولت نهم و دهم زحمات بسیاری را برای کشور متحمل می‌شوند که به دلیل حجم انبوه فعالیت‌های دولت در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و بازگشت به گفتمان اصولگرایی و امام و رهبری، این موضوعات حاشیه‌ای در مقایسه با حجم انبوه خدمات دولت آنقدر ناچیز بوده که رسانه‌ها به آن نپرداخته‌اند.

وی به فتنه پس از انتخابات اشاره کرد و مقابله با جریان فتنه را در مقایسه با جریان انحرافی دارای اولویت بیشتر عنوان کرد و افزود: در اولویت‌بندی مسائل پس از انتخابات با موضوعی همچون فتنه کروبی و موسوی مواجه شدیم که جریان حزب‌الله درحالی که با جریان فتنه مقابله می‌کند نسبت به معاون اولی مشایی به آقای احمدی‌نژاد اعلام خطر می‌کند و مقام معظم رهبری نسبت به این انتخاب هشداری جدی می‌دهند و آن را باعث سرخوردگی هواداران احمدی‏نژاد برمی‏شمرند.

بیداری مردم نسبت به انحراف برخی از مسؤلین

این کارشناس مسائل فرهنگی تاکید کرد که خط تحلیل و نقد جریان انحرافی تا امروز در سطح نخبگان مطرح بوده است که این خط به دلیل آنکه آنها وارد سطح عملیاتی شده‌اند باید شکسته شود؛ چرا که آنها به دنبال اجرای طرح‌هایی هستند که ممکن است به دلیل عدم آگاهی و بصیرت لازم عموم جامعه به ضرر جریان حزب‌الله باشد. لذا باید با منطق و تفکر اصیل اسلامی ضمن نقد این جریان، ابعاد انحراف آن را به صورت مستند و عالمانه بیان کنیم.

پافشاری جریان انحرافی برای اصلی کردن ایران نسبت به اسلام

باقرزاده در بخش دیگری از این میزگرد که به همت خبرگزاری فارس برگزار شد، به نگرش انحرافی به مسئله ملی‌گرایی توسط این جریان اشاره کرد و گفت: گرچه وطن برای ما عزیز است اما تاکید ناهمگون و اغراق‏آمیز بر "ملّیت " موجب احساس خطر دلسوزان می‏شود و این تلقّی را بوجود می‏آورد که گویی پس از قرن‏ها که ملّت ایران از ملّی‏گرایی کور فاصله گرفته و به آیین اسلام ناب مشرّف شده، عده‏ای درصددند تا در حرکتی مرتجعانه، ایران اسلامی را چند قرن به عقب برگردانند.

وی با اشاره به پافشاری جریان انحرافی برای اصلی کردن ایران نسبت به اسلام، این موضوع را با هدف تضعیف جایگاه اسلام و اعتقادات دینی جامعه دانست و گفت: یکی از اساتید ما چند سال قبل از روی کار آمدن دولت نهم در خصوص لیدر جریان انحرافی فرموده بودند که وی "نئوحجتیه " است و در این باره استدلال‌هایی را بیان می‏کردند که نشان می‏داد این شخص نگاهی جدید از تفکرات فاسد انجمن حجتیه را دنبال می‌کنند.

نارضایتی مراجع از عملکرد فرهنگی؛ فعالیت فرهنگی ریشه‌ در افکار جریان انحرافی

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی یکی دیگر از ابعاد انحراف این جریان را فاصله گرفتن از روحانیت اصیل عنوان کرد و گفت: امروز عملکرد فرهنگ دولت بگونه‌ای است که غالب بزرگان حوزه علمیه و مراجع از عملکرد فرهنگی دولت هیچ دفاعی نمی‌کنند و بسیاری از آنها منتقد عملکرد دولت هستند؛ چرا که نوع فعالیت فرهنگی دولت در این 6 سال بازخورد مطلوبی نداشته است.

حجت‌الاسلام باقرزاده فعالیت‌های فرهنگی دولت را عمدتاً ریشه‏دار در افکار جریان انحرافی برشمرد و افزود: با توجه به توصیه‌ها و تاکید روایات، در عصر غیبت امام معصوم(ع) باید خودمان را از دامان فقها جدا نکنیم اما با توجه به رسوخ تفکرات جریان انحرافی در موضوعات فرهنگی دولت، فضای فرهنگی دولت عملاً از حوزه‌های علمیه و کارشناسان دینی دور است و برآیند فرهنگی دولت، منطبق بر معیارها و ضوابط شرعی نیست که این یکی از ابعاد اصلی انحراف جریان انحرافی است.

وی با اشاره به دو اصطلاح دینی تولّی و تبرّی مبنی بر اینکه باید با دوستان خدا دوستی کنیم و با دشمنان خدا نیز دشمنی کنیم، اظهار داشت: نوع تفکر این جریان این اتهام را متوجه آنها می‌کنند که آنها قائل به تبرّی نیستند و می‏خواهند "صُلح کل " باشند. یعنی در آنجاهایی که باید از دشمنان "تبری " بجویند، چنین نمی‏کنند، که مثال آن قضیه "مردم اسرائیل " است، که یعنی ما با همه خوبیم و با کسی مشکل نداریم؛ در حالی نظر قطعی همه فقهاست که کشتن اهالی رژیم صهیونیستی که آقای مشایی آنها را "مردم اسرائیل " یاد می‌کند واجب است حتی غیر نظامیان؛ چرا که آنها همان پشتوانه رژیم غاصب برای قتل عام مسلمانان فلسطین هستند.

خلاف شعارهای رئیس جمهور در حلقه انحرافی فرهنگی

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نیازی نیست که ما صُلح کل باشیم و با هر شخص مسئله‏داری دیدار و گفت‌وگو کنیم و به بهانه جذب کسانی که آثارشان حکایت از دشمنی با دین و انقلاب دارد، اموال بیت‌المال را به آنها بذل و بخشش کنیم. البته ای کاش اینها لااقل به همین شعار صلح کل بودنشان واقعاً پای‏بند می‏بودند و نیروهای حزب‏اللهی و متعهّد را از دور خود پراکنده نمی‏کردند. اما متاسفانه آنچه در طول این 6 سال مشاهده کردیم این بود که حلقه‏های بسته مدیریت فرهنگی دولت، راهی برای حضور و تنفس نیروهای فرهنگی حزب‏اللهی باز نکرد که این برخلاف شعارهای اوّلیه رئیس‏جمهور بود.

مراقب باشیم از آن طرف بام نیافتیم

وی به دیگر زاویه انحراف این جریان اشاره کرد و گفت: یک انحراف فکری در دولت بوجود آمده مبنی بر اینکه "انگ تعصبات مذهبی به ما نخورد ". لذا آنقدر فضا را باز می‏کنیم که بسیاری از حدود شرعی که در زمان بی‌بند و باری‌های دوم خرداد هم شکسته نمی‏شد، شکسته می‏شود و از آن هم فراتر می‌رود. بعد هم که نیروی انتظامی می‌خواهد با آن برخورد کند جلوی آن را نیز به بهانه اقدامات فرهنگی می‌گیرند، درحالی که پس از چند سال همچنان هیچ طرح فرهنگی مشاهده نمی‌شود. اینجاست که می‏گویند فردی بخاطر آنکه از پشت بام نیافتد آنقدر عقب رفت که از آن طرف بام افتاد!

تحلیل‌‌های نادرست از بیداری اسلامی در منطقه

این کارشناس مسائل فرهنگی تحلیل‌های نادرست از وقایع و حوادث کشورهای منطقه را از دیگر انحرافات این جریان دانست و گفت: این انحراف در تحلیل است که استکبار جهانی و آمریکا را قدرت مطلق منطقه تصور کنیم که تمامی تحولات در منطقه منتسب به اوست. این اشتباه در تحلیل باعث می‌شود که در صحنه عملکرد بیرونی فریاد مردم کشور در اعتراض به عدم پشتیبانی دولت از نهضت‌های بیداری منطقه بلند شود. در حالی که دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در این شرایط حامی مستضعفین باشد اما بواسطه آن تحلیل غلط سکوت بی‌جایی می‌کند که در آینده مورد سؤال ملت‌ها واقع خواهیم شد.

حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده در ادامه این میزگرد اظهار داشت: جامعه ایران، در طی قرن‏ها از وضعیت "ایران_ایران " به سمت "ایران_اسلام " و "اسلام_ایران " پیش‏روی کرده و با عبور از وضعیت "اسلام_اسلام " امروز حرکت به سمت موقعیت "اسلام_ایمان " آغاز شده است. گرچه جریان انحرافی علاقمند است که ما را به عقب برگرداند، اما انقلاب اسلامی به سمت جامعه متعالی و ایمانی شروع به حرکت کرده است و عبور و گذر از "جامعه اسلامی " به سمت "جامعه ایمانی " طبیعتاً اقتضائات و امتحاناتی را در پی دارد و ما باید خود را برای آزمایش‏های سخت‏تر الهی آماده کنیم.

شاخصه‌های جامعه ایمانی تبعیت از ولی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است

وی یکی از شاخصه‌های جامعه ایمانی را تبعیت از ولی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری عنوان کرد و گفت: اگر امروز دغدغه‌ای در خصوص جریان انحرافی وجود دارد، آن است که در حرکت به سمت جامعه ایمانی ما نباید به "ولایت‌مداری حداقلی " قانع شویم؛ به همین دلیل این موضوع سطح توقعات مردم را ازمسئولین بالا می‌برد که در کانال "ولایت‏مداری حداکثری " عمل کنند.

کمک دلسوزانه به رئیس‌جمهور؛ اولین اقدام مردم

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی ادامه داد: امروز مردم باید دلسوزانه از شخص رئیس جمهور دستگیری کنند چرا که رئیس جمهور شخصی است که مردم به او رای دادند به او اعتماد دارند و حرف رئیس جمهور را حرف دل خودشان می‌بینند. به همین دلیل ما باید دلسوزانه به رئیس جمهور تذکر بدهیم و بگوئیم که آقای احمدی‌نژاد را بخاطر ولایت‌مداری و مردمی بودن دوست داریم و تا زمانی‏که در خطّ ولایت‏فقیه حرکت می‏کند، همچنان حمایتش می‌کنیم.

باید بین جریان انحرافی و شخص رئیس‌جمهور تفاوت قائل شویم

باقرزاده با اعلام اینکه باید بین جریان انحرافی و شخص رئیس جمهور تفاوت قائل شویم، خاطرنشان کرد: باید از طرفی با حمایت از رئیس جمهور و از طرف دیگر با نقد فکری جریان انحرافی و نقد عملکرد فرهنگی دولت، این دو را از یکدیگر جدا کنیم و اجازه سوء استفاده به دشمن ندهیم.

کوتاهی در نقد عملکرد فرهنگی دولت باعث میدانداری جریان انحرافی شده است

وی با بیان اینکه ما در نقد عملکرد فرهنگی دولت کوتاهی کرده‏ایم، افزود: در دوره اصلاحات همه در میدان نقد عملکرد فرهنگی دولت حاضر بودند و در مقابل کوچکترین انحراف ایستادگی و موضع‌گیری می‌کردیم؛ اما در این 6 سال در نقد عملکرد فرهنگی دولت کوتاهی شده که همین امر باعث میدان‌دار شدن جریان انحرافی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: "مطالبه چندین ساله مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس جمهور، رئیس آن است مبنی بر طراحی نقشه مهندسی فرهنگی کشور همچنان بدون پاسخ مانده است. گرچه این شورا نقشه جامع علمی را طراحی کرد، اما آنچه که بسیار مهمتر است طراحی نقشه مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی کشور است که در این حوزه اقدام جدی شاهد نبودیم. "

نباید در نقد جریان انحرافی با تحلیل‌های نادرست آنها را کمک کنیم

حجت‌الاسلام باقرزاده گفت: نباید در نقد جریان انحرافی با تحلیل‌های نادرست آنها را کمک کنیم؛ چرا که موضوع اصلی کشور جهاد اقتصادی و در حوزه بین‌المللی بیداری اسلامی است. چه بسا دشمن خوشحال شود که بحث جریان انحرافی به موضوع اصلی کشور تبدیل شود و مردم از اتفاقات مهم‏تر غافل بمانند. لذا باید در نقد این جریان هوشیار باشیم که ناخواسته پازل و نقشه دشمن را تکمیل نکنیم.

تهرانی: احمدی‌نژاد به گفتمان سوم تیر بازگردد

در بخش دیگری از این میزگرد محمد مهدی تهرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی و سیاسی، اظهار داشت: برای تبین شاخصه جریان انحرافی دو موضوع کلیدی "چیستی جریان انحرافی " و "نحوه مواجهه با آن " در برابر ما قرار دارد.

وی ادامه داد: نحوه مواجهه با انحراف غیر از فهم انحراف است. چرا که در اینجا می‏بایست ملاحظات مختلفی را در نظر گرفت و بعد از طبقه‏بندی مخاطبان وارد فاز عملیاتی شد.

حرف‌های بولتنی باعث مظلوم‏نمایی جریان انحرافی می‌شود

این کارشناس سیاسی افزود: اگر ما حرفی را که از حرف‏های بولتنی در فضای عمومی جامعه و به مخاطب خاکستری استفاده کنیم، اسباب مظلوم‏نمایی جریان انحرافی و مبهم شدن فضا برای مردم می‌شود. علاوه بر اینکه خواه ناخواه در این حالت به جریان انحرافی در مناسبات سیاسی ضریب داده‏ و آن را بزرگ کرده‏ایم.

تهرانی با این نتیجه‏گیری که برخورد با جریان انحرافی حساسیت‏های ویژه و خاص خود را داراست، گفت: ما در شرایط کنونی باید با تبادل نظر به فهم مشترک و دسته‏بندی شده از انحرافات این جریان برسیم و در خصوص نوع مواجهه صحیح با آن تصمیم‏گیری کنیم. چراکه اکنون ضمن مشاهده با افکار جریان انحرافی، با انحراف در نقد جریان انحرافی مواجه هستیم.

این فعال دانشجویی برخوردهای گذشته با جریان انحرافی را مستوجب آسیب‏هایی دانست و در این خصوص گفت: زمانی که وارد فضای نقد این جریان می‏شویم، سیاه و سفید نگاه می‏کنیم. چون یک حرف را جریان انحرافی زده است، از اساس به مواجهه با تمام بخش‏های درست و غلط آن برمی‏خیزیم و دقت نمی‏کنیم که در این برخورد برخی حرف‏های درست هم در عین حال قابل تکذیب و انکار شدنند.

نباید به مسائل انحرافی سیاه و سفید نگاه کنیم

وی به مستند "ظهور بسیار نزدیک است " اشاره کرد و برخورد با آن را مصداقی از برخوردهای نادرست دانست و گفت: این مستند بعضاً حاوی حرف‌های صحیح و در واقع حرف‏های بسیاری از بزرگان و علما بود. درحالیکه ما در برخورد صحیح با این مستند می‏توانستیم بگوییم برخی روایات و عناوین آن صحیح است اما سوء استفاده سیاسی از آن به اشتباه صورت گرفته است.

"وقتی ما سیاه و سفید نگاه می‏کنیم و مستند را از اساس تکذیب می‏کنیم، خواه نا خواه علمای خود را تکذیب کرده‏ایم. این نوع مواجهه اشتباه است و آسیب‏ های جدی دارد. این گونه برخوردها در جامعه و خصوصا فضای نخبگانی ایجاد بی‏اعتمادی می‏کند. هم نسبت به اعتقادات و هم نسبت به خود ما. "

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس به ماجرای کوروش اشاره کرد و گفت: در ماجرای کوروش هم برخی به جای اینکه منطقی وارد فضای نقد شوند، حتی دنبال این رفتند که ارتباطات نامشروع کوروش را منتشر کنند! این برخوردها فاجعه‏بار است. اگر به اساتید تمدن اسلامی در دانشگاه‏های مراجعه شود حرف‏های زیادی در مورد پیشنیه تمدن غنی ایران دارند.

" حالا اگر ما به جای اینکه بیاییم و برجسته شدن ایرانیت در مقابل اسلامیت را نقد کنیم، اصل ماجرا را به گونه ‏ای افراطی مورد هجمه قرار بدهیم و تمدن خودمان را سراسر سیاه و تاریک جلوه دهیم، به خودمان ضربه زده‏ایم. "

مقصر اصلی لغزش برخی از دوستان برخوردهای نادرست ماست

تهرانی یکی از مشکلات در فضای سیاسی را برخوردهای نادرست و نگاه‏های سیاه و سفید برشمرد و افزود: همان چیزی که جای اشکال دارد، باید گفته شود چرا که اگر بیش از آن بگوئیم برای جریان مقابل خود مظلومیت ایجاد کرده‏ایم.

دستگاه قضایی مسؤل بررسی به پرونده‌هاست نه مسؤل تحلیل حوادث کشور

تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود به منتشر شدن اخبار فساد اقتصادی در رسانه‏ها اشاره کرد و گفت: اگر جریان انحرافی دارای مفسده اقتصادی است نباید کد امنیتی در جامعه پخش کنیم؛ آیت‌الله آملی لاریجانی می‌فرمایند "جریان انحرافی در فساد اقتصادی غوطه‌ور است. " آیت‌الله آملی لاریجانی مسئول دستگاه قضایی کشور هستند نه یک چهره سیاسی. این جریان که یک روزه به وجود نیامده. اگر این گونه است که ایشان می‏گوید این سوال به وجود می‏آید که ایشان و دستگاه قضایی در این چند سال در کشور چه می‏کردند؟!

این فعال سیاسی افزود: "ما از آقای آملی لاریجانی به طور قاطع می‏خواهیم سریع‏تر دستور رسیدگی به مصادیق فرمایش خود را صادر کنند. " به همان نسبت که نباید در برابر فساد اقتصادی سکوت کرد، برخورد تبلیغاتی با آن نیز اشتباه است. وقتی کدهای فساد اقتصادی را در متن جامعه منتشر می‏کنید، کافی است آقای مشایی و دوستانشان در یک یا دو تای آنها بی‌تقصیر شناخته شوند. قشر خاکستری در این حالت چه قضاوتی در مورد ما پیدا می‏کند؟ دوستانی که هر حرفی را رسانه‏ای می‏کنند، آیا به این آسیب‏ها فکر کرده‏اند؟ آیا اصولا ما برای نقد جریان انحرافی نیاز داریم این گونه عمل کنیم؟ آیا راه بهتری وجود ندارد؟ چرا ما اصرار داریم برای جریان انحرافی بساط مظلوم‏نمایی فراهم کنیم؟

منحرف حرفی از تقابل نسبت به اسلام و ولایت فقیه نمی‌زند بلکه قرائت جدیدی عنوان می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگری از سخنان خود با طرح سؤالی مبنی بر اینکه انحراف یعنی چه؟، افزود: تلقی ما از انحراف عمدتا تلقی درستی نیست. انحراف در درون شکل می‏گیرد. کسی که منحرف است از تقابل علنی سخن نمی‏گوید. نمی‏آید بگوید من ضد اسلام یا ضد ولایت فقیه هستم. می‏آید اتفاقاً بر اسب گفتمانی سوار می‏شود، محکم‏تر از همه شعار می‏دهد و بعد می‏گوید من یک قرائت جدیدی دارم و اتفاقا قرائت من درست‏ترین است. انحراف از این جنس است.

محمد مهدی تهرانی گفت: شما یک کاریکاتور را در نظر بگیرید. کسی که می‏خواهد کاریکاتور یک انسان را بکشد، هیچ وقت عکس موجود دیگری را نقاشی نمی‏کند. همان انسان را می‏کشد. منتهی با تغییر ضریب‏ها در مختصات عکس، صورت را کاملا دگرگون می‏کند. بینی را دراز می‏کشد. سرش را بزرگ می‏کند و تنش را کوچک می‏کشد. این می‏شود کاریکاتور. می‏شود انحراف. اگر ما در دین ضرایب و اولویت‏ها را تغییر بدهیم یا به صورت سلیقه‏ای جا به جا کنیم، انحراف ایجاد کرده‏ایم. بهاییت همین گونه بود. انجمن حجتیه هم همین بود. آنها خود را اسلام‏مدارتر از همه می‏دانستند اما وجوهی از دین را کنار گذاشته بودند. انحراف از این جنس است.

این صاحب‌نظر در مسائل سیاسی ادامه داد: گاه آن قدر موضوع انحراف را پیچیده می‏کنیم که بعد مجبور می‏شویم برای اثباتش آسمان به ریسمان ببافیم. انحراف خیلی ساده شکل می‏گیرد. کافی است شما درک شخصی و ناقص خود از دین را مطلق تلقی کنید و خود را فوق علما و حوزه‏های علمیه بدانید.

جریان انحرافی با استفاده گزینشی از اسلام بهره‌برداری خاص خود را انجام می‏دهد

تهرانی افزود: مثلاً در دین هم تولی داریم و هم تبری. هم خوف داریم و هم رجا. اینها مثل دو بال عمل می‏کنند. اگر دین را از آیات عذاب و خوف تهی کنیم، دین جدیدی ایجاد خواهد شد. بسیاری از فرقه‏ها در بدو امر همین گونه شکل می‏گیرند. جریان انحرافی با استفاده از اسلام، قسمت‌هایی را به صورت گزینشی انتخاب کرده و بهره‌برداری خاص خود را انجام می‏دهد.

حرف‌های پوشالی برای جذب قشر خاکستری؛ عدول از اصول شیعی را در پی دارد

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با اشاره به تمدن غنی اسلام، گفت: وقتی به مظاهر ایرانیت در مقابل اسلامیت ضریب قابل توجهی داده می‌شود، از ارزش‏ها و اصول شیعی برای جذب طیف خاکستری عدول کرده‌ایم، اجازه نمایش هر فیلمی را در سینما دادید تا اثبات کنید روشنفکرید، مفاهیم انقلاب را کنار گذاشتید و ادبیاتی دوم خردادی برگزیدید و همین طور خطوط قرمز را یکی پس از دیگری رد کردید، دچار انحراف گفتمانی شده‏اید. چراکه لیبرالیسم فرهنگی از همین جا آغاز می‏شود.

امتناع مشایی از هرگونه مناظره با علما؛ با هیچ کس مناظره نمی‌کنم

تهرانی ادامه داد: به زعم ما آقای مشایی علمای بزرگ حوزه را اصلا قبول ندارد. ایشان شأن خود را فراتر از علما می‌داند. ما در دانشگاه تربیت مدرس سال گذشته برای مناظره از ایشان دعوت کردیم. من خودم شخصا با ایشان صحبت هم کردم. گزینه‏هایی پیشنهاد دادیم ولی در نهایت پذیرفته نشد. برای اینکه بهانه را از ایشان گرفته باشیم، گفتیم بسیار خب! مگر رئیس جمهور نگفته آقای مشایی بیاید بحث و مناظره کند؟ طرف مناظره را خودتان از طیف آیت الله مصباح انتخاب کنید. ما بی‏طرفانه برگزار می‏کنیم. قبول نکردند.

" آقای مشایی شأن خودش را خیلی بالاتر از علما می‏داند. الان شخصیتی چون آقای نبویان هم برای مناظره اعلام آمادگی کرده است. چرا ایشان قبول نمی‏کند؟ مگر نمی‏گویند آزاداندیشی؟ کجاست این آزاداندیشی؟ اینها قرائتی شخصی و عارف مسلکانه از دین دارند، ارائه می‏کنند و حاضر به بحث و مناظره هم نیستند. به همین دلیل است که دچار نوعی التقاط نوین هستیم. "

از تساهل و تسامح در فرهنگ تا تنه به تنه با پلورالیسم دینی

وی در بخش دیگری از این میزگرد در خبرگزاری فارس به بحث تساهل و تسامح در مقوله‌های فرهنگی توسط جریان انحرافی اشاره کرد و اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد اکثر اقتصاددانان را جمع کرده و طرح تحول اقتصادی را برنامه‌ریزی کرد در حالی که در موضوع فرهنگ که علما صاحب نظر هستند هیچ کمکی از آنها گرفته نشده است.

" چرا این گونه است؟ چرا دولت به فکر جذب طیف خاکستری در حوزه فرهنگ هست اما دو نفر بچه انقلابی که بخواهند کار فرهنگی انقلابی بکنند، نباید جذب بشوند؟ این چه وزارت فرهنگ و ارشادی است؟ خب وزارت ارشاد اصلاح‏طلبان هم از برخی جنبه ‏ها مشابه همین بود. مگر آنها چه می‏کردند؟ جز این بود که هر فیلمی را روانه اکران می‏کردند و دستان بچه حزب اللهی ‏ها را در حوزه فرهنگ می‎بستند؟ وزارت فرهنگ دولت اصولگرا در این مدت چه کرده؟ چند کار انقلابی برای بهبود وضعیت فرهنگ کشور انجام داده؟ وقتی تفاوت‏ها با دوره اصلاحات به حداقل برسد آیا ما دچار انحراف نیستیم؟ "

تاکتیک‌های غلط و نادرست در یارگیری برخی از افراد مسئله‌دار

این فعال دانشجویی گفت: دیگر اینجا نمی‏توانیم بگوییم مسئله تاکتیکی است که آن 13 میلیون بیایند زیر بیرق انقلاب. اینجا دیگر انحراف است. به جای آنکه به جریان انقلابی برای فعالیت‏های فرهنگی میدان بدهید، نیروی فرهنگی برای انقلاب تربیت کنید، فیلم‏های مسئله‏دار پخش می‏کنید، اسمش را هم می‏گذارید تاکتیک؟ این انحراف گفتمانی است. اینجا دیگر تنه به تنه پلورالیسم دینی می‏زنید. اینجا به لیبرالیسم فرهنگی پا می‏دهید.

تحلیل احمدی‌نژاد پس از پیروزی در انتخابات88؛ دعوا الان بین احمدی‌نژادی‌هاست

تهرانی تفاوت میان احمدی‌نژاد 84 و 90 را شاخص عنوان کرد و در تحلیلی گفت: احمدی‌نژاد در زمان انتخابات 84 درحالی شعارهای انقلابی را عنوان کرد که حتی از ریزش رای‌ها خاکستری ترسی در دل نداشت اما پس از وقایع فتنه 88 به این تحلیل رسید که طیف 13 میلیون رای مخالف را جذب کند. آن روز که خیلی از همین آقایان اصولگرا برای جذب رای لباس‏های آن چنانی می‏پوشیدند و عکس‏های آنچنانی از خود منتشر می‏کردند، احمدی‏نژاد با صراحت و شجاعت تمام حرف‏های انقلاب را زد. احمدی‏نژاد 88 با احمدی‏نژاد 84 تفاوت دارد. امروز دولت برای جذب کردن عملا دارد دین را عرفی می‏کند.

مسئول بسیج تربیت مدرس گفت: کسانی که آن روز در سال 84 دچار انحراف گفتمانی شدند امروز حق ندارند مدعی باشند. آنها را خیلی وقت پیش کنار گذاشتیم. خیلی از همین آقایان عیار ولایتمداری خود را قبلا نشان داده‏اند. اینان دیگر نمی‏توانند مدعی انتقاد از احمدی‏نژاد باشند. دعوا الان بین احمدی‏نژادی‏هاست و در این دعوا امثال آقای قالیباف و توکلی و لاریجانی و زاکانی حرفشان مسموع نیست. حقی برای سخن گفتن ندارند. کسی که رطب خورده نمی‏توان دیگری را منع کند.

ما از احمدی‌نژاد می‌خواهیم به سوم تیر بازگردد؛ کشمیری ربطی به شهید رجایی نداشت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه برخی‌ها اصرار دارند مشایی و احمدی‌نژاد را به یکدیگر بچسبانند، تصریح کرد: حتی اگر احمدی‏نژاد اصرار به این‌همانی داشته باشد، ما باید تلاش کنیم او را از مشایی جدا کنیم و انتقاداتمان را دلسوزانه به او بگوییم. از او بخواهیم به سوم تیر بازگردد. برخی در اینجا دنبال منافع سیاسی خود هستند و می‏خواهند هر چه سریع‏تر احمدی‏نژاد را حذف کنند.

" اگر مشایی واقعا کشمیری باشد، چرا باید کشمیری را با شهید رجایی یکی کنیم؟ شاید شهید رجایی کشمیری را مانند چشمانش قبول داشته باشد، اما این دلیل نمی‏شود که ما آنها را یکی بدانیم. "

هر کسی اصرار داشته باشد احمدی‌نژاد را مقابل رهبری قرار دهد، خائن به کشور و نظام است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ماهیگیری برخی مخافان دولت از آب گل‏آلود، گفت: هر کسی اصرار داشته باشد احمدی‌نژاد را مقابل رهبری قرار دهد، خائن به کشور و نظام است. ما نباید به دنبال بنی‌صدر تراشی برای کشور باشیم.

این جریان درصدد توسعه شکاف بین نیروهای ارزشی با احمدی‏نژاد است

تهرانی به انحراف عملکردی این جریان نیز اشاره کرد و گفت: این جریان دنبال توسعه دادن برخی شکاف‏های خطرناک در کشور است. بیشترین ترس را ما از این ناحیه داریم. این جریان درصدد توسعه شکاف بین نیروهای ارزشی و احمدی‏نژاد، شکاف بین علما و دولت و همچنین شکاف بین رهبری و علما است. این جریان با افراطی‏گری‏ها و توهین‏ها به گونه‏ای عمل می‏کند که ما را نسبت به شکل‏گیری دعوایی جدید در کشور و فتنه‏ای نو نگران می‏کند.

جریان انحرافی دروغ می‌گوید ولایت‌مدار است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: این جریان دروغ می‏گوید که ولایتمدار است. مگر رهبری نفرمود این قدر ایرانی‏گری نکنید؟ چرا دست بردار نیستند؟ چرا این قدر دنبال دامن زدن به دعواها در کشورند؟ چرا به سپاه و آقای مصباح، اقتدارگرا می‏گویند و اسم میرحسین موسوی و آقای هاشمی و آیت‌الله مصباح را کنار هم می‏زنند؟

تئوریزه کردن گونه‏ای جدید از دین؛ بخشی از اهداف جریان انحرافی است

وی گفت: همه این جدال‏ها به همان انحراف فکری باز می‏گردد. اینان دنبال تئوریزه کردن نوع و گونه‏ای جدید از دین هستند و در این راه می‌کوشند مخالفان سیاسی و فکری خود را کنار بگذارند. دعوای اینان با سپاه پاسداران و چهره‏های ارزشمندی چون آیت الله مصباح هم از همین منظر قابل بررسی است.

تهرانی در پایان گفت: ما باید هوشیار باشیم و اجازه مظلوم‏نمایی به این جریان ندهیم. در عین حال باید به جای دامن زدن به فضای جنگ روانی، انتقادات خود را به گونه‏ای علمی و نخبگانی تبیین کنیم تا بدنه جریان ما نقاط اصلی نقد را بداند. باید مراقب باشیم بدنه ارزشی کشور در این دعوا گیج نشود. حق را بشناسد. احمدی‏نژاد هم بداند انتقادات منطقی وجود دارد.


چوپانی: احمدی‌نژاد تجدید شده اما هنوز مردود نشده است

همچنین در ادامه این میزگرد تحلیلی، مهدی چوپانی مدیر کل سابق فرهنگی دانشگاه امام صادق علیه السلام، لازمه شناخت صحیح از این جریان را شناسایی عالمانه ماهیت انحراف موجود و ریشه‌یابی آن دانست و گفت: در عصر ما، روشن‌گری پیرامون انحراف و التقاط‌های موجود بسیار مهم و ضروری است چرا که هر چه به ظهور نزدیک تر می‌شویم و انقلاب اسلامی پله‌‌های پیشرفت و تعالی را یکی پس از دیگری طی می‌کند، نزاع در درون جامعه اسلامی‌ شدیدتر، ظریف‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در گفتمان دینی نمی‌توان با روش‌های غیر دینی و انحرافی به نقد یک جریان انحرافی پرداخت، افزود: در حالی امروز به یک گروه قلیل و شاید هم یک نفر خاص!، جریان انحرافی می‌گوییم که امروز دولت رسمی جمهوری اسلامی به آن منتسب است و حداقل 6 سال است که یاران گفتمان امام و انقلاب برای آن سینه سپر کرده و از آن دفاع کرده‌اند، به همین دلیل است که اگر امروز در نقد این جریان، رعایت ظرافت‌های لازم نشود ضمن ایجاد بی‌اعتمادی در مردم، زمینه سواستفاده دشمن نیز فراهم می‌شود.

این صاحب‌نظر در مسائل سیاسی و فرهنگی با تاکید براینکه نقدهای غیرمنصفانه و برخوردهای نادرست با انحرافات فکری و فرهنگی در جامعه چند خطا و انحراف دیگر را تولید خواهد کرد، تصریح کرد: اول آنکه موجب سواستفاده دشمن خارجی برای ضربه زدن به نظام اسلامی است. دوم؛ ممکن است مردم را نسبت به علمداران راستین این گفتمان بی اعتماد کند. سوم؛ زمینه یک ارتجاع سیاسی را فراهم می کند و زمینه را برای موج سواری شکست خورده‌های سیاسی اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایانی که مردم در 27 خرداد 1384 به ایشان نه گفته‌اند را فراهم می‌آورد! چرا که با روی کارآمدن دولت نهم از جریان نفاق عبور کردیم و امروز سخن از انحرافات ظریفتری است که برخی امثال آقایان "ت " و "ق " و "ل " و ... به شدت نسبت به آن نامحرمند! 

کسانی که می‌گویند احمدی‌نژاد ولایی نیست خودشان دروغگو هستند

وی با اشاره به اولین آیه سوره منافقون مبنی بر اینکه "هنگامی که منافقان نزد تو آیند می‌گویند: ما شهادت می‌دهیم که به یقین تو پیامبر خدا هستی! خداوند می‌داند که تو پیامبر او هستی، ولی خداوند شهادت می‌دهد که منافقان دروغگو هستند (زیرا به گفته خود ایمان ندارند) "، افزود: برخی از آقایان به احمدی‌نژاد می‌گویند که ولایی نیست اما به فرض آنکه احمدی‌نژاد هم ولایی نباشد شما دروغگو هستید چرا که خود شما به این مرتبه از ولایت‌مداری اعتقاد و التزام عملی ندارید!

"تجربه به ما ثابت کرده است که حرف‌ها و اتهاماتی که به سادگی در محکمه افکار عمومی مردم، قابلیت اثبات و اقناع را ندارد مثل مقوله رابطه با اجنه و امثال آن، بیان این سنخ ادعاها زمینه را برای مظلوم نمایی و تبری جویی و جلب محبوبیت بیشتر فراهم می‌کند. " 

برای استفاده از تعبیر انحراف باید محتاط باشیم؛ عدم ساختار یکسان فکری در جریان انحرافی

چوپانی نقد را جداسازی میان خوبی‌ها از بدی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: باید بین خطا و انحراف تفکیک قائل شویم. جریان انحرافی تعبیر بسیار دقیقی است اما باید برای بکارگیری این تعبیر نسبت به همه افراد محتاط باشیم چون در خصوص افرادی صحبت می‌کنیم که همه آنها دارای یک نظام فکری واحد و یکسان نیستند و نسبت دادن یک اتهام واحد به همه ایشان خلاف انصاف است و اساسا باید وقتی می‌گوییم جریان انحرافی، معلوم کنیم منطورمان آقای میم است یا مثلا آقای "ج " و "ب " و "ن " و ... را هم شامل می‌شود! ضمن آنکه معتقدم بین برخی سران جریان و عده‌ای هم پیمانان سیاسی ایشان تفاوت‌های جدی وجود دارد.

" بین آنها افراد مختلفی وجود دارد که نگاه‌های متفاوتی با یکدیگر دارند که شاید در حدود یک نفر بتوانیم تعبیر انحراف را بکار ببریم اما در مورد دیگری تعبیر خطا دقیق‌تر باشد. " 

رئیس‌جمهور دارای خطاست نه انحراف

مدیر کل سابق اداره فرهنگی دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: شاید درباره شخص رئیس‌جمهور بتوانیم از خطاهای متقن و غیر قابل انکار صحبت کنیم اما از اینکه یک انحراف فکری عمیق و ریشه‌دار در وجود ایشان باشد، نتوانیم آن را اثبات کنیم؛ در حالی که در خصوص فرد دیگر می‌توانیم بگوییم که انحراف عقیدتی وجود دارد و اتفاقا وی کمتر خطا انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد وجود دارند که به دلیل جایگاه تئوری پردازی و مشورتی خود، امکان دارد انحرافات جدی فکری در وجودشان رسوخ کرده باشد که لزوما این انحراف در عملکرد خود آنها بروزی نداشته باشد؛ بلکه انحراف فکری ایشان در قالب خطاهای رفتاری در دیگرانی که از وی مشورت می‌گیرند و تبعیت می‌کنند، بروز کند.

چوپانی در ادامه سخنان خود عدم شناخت عالمانه ماهیت انحراف را یکی از خلا‌ءهای جدی در فضای رسانه‌ای فعلی دانست و گفت: عمدتا با انحراف فکری که وجود دارد برخوردهای سیاسی و امنیتی شده است حال آنکه رسالت نخبگان علمی و فرهنگی کشورمان را در نقد، مقابله فکری با این جریان دانست. اگر حرفی در خصوص مهدویت زده می‌شود باید متخصصین این امر انحرافات ریشه‌ای را واکاوی کنند تا متعلقین و معتقدین این تفکرات انحرافی ریزش کنند همانند برخوردی که امام با انجمن حجتیه داشت.

انحراف در مسیر جامعه اسلامی به جامعه ایمانی؛ گوشه‌ای از برنامه‌های جریان انحرافی

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه ما امروز در ایران می‌خواهیم از "جامعه اسلامی "به سمت "جامعه‌ی ایمانی " حرکت کنیم، اظهار داشت: در این مسیر قطعا دشمنان اسلام و انقلاب سعی در انحراف جریان ناب اسلام از مسیر اصلی خود خواهند داشت. "ما می‌خواهیم با انحرافاتی که در مسیر عبور از اسلام‌گرایی به ایمان‌گرایی و مؤمن‌تر شدن مبارزه کنیم لذا نباید به‌گونه‌ای این حرف‌های حق خودمان را عنوان کنیم که نتیجه آن میدان‌داری شکست خوردگان سیاسی و غیر معتقدین و ملتزمین به تفکر ناب انقلاب اسلامی باشد. "

عملکرد جریان انحرافی ناشی از برداشت سطحی از اسلام

چوپانی برخورد دینی و اسلامی را از ضروریات مقابله با این انحرافی است و در خصوص ریشه‌یابی جریان انحرافی تأکید کرد که عملکردهای جریان انحرافی ناشی از یک برداشت سطحی و غیر فقاهتی از اسلام است. چراکه اسلام این استعداد را دارد که آمریکایی باشد، ناب باشد و یا حتی با حذف برخی از ابعاد آن مثل ابعاد انذاری دین تبدیل به مکتب ضاله و جعلی مثل بهائیت شود!

وی خاطرنشان کرد: جریان انحرافی با کمرنگ کردن برخی از دیدگاه‌های اسلام و کمرنگ نشان دادن ضریب برخی از جنبه‌های انذاری دین، می‌خواهد پیروان خود را بیشتر کند و مثلا جامعه را برای ظهور حضرت حجت آماده ‌کن!د و لازمه ین امر رقیق کردن بخشهایی از دین است و این یعنی التقاط اسلام با برخی نظرات شخصی و این یعنی انحراف!

وی افزود: وجود چنین نگاهی باعث می‌شود که مکتب اسلامی وارد شده به ایران در 1400 سال گذشته را با یک تفکر قهقرایی به سطح مکتب ایرانی تقلیل دهند. "این نگرش، یک تفکر الحادی در دین است که به عنوان یک قرآئت جدید و انحرافی از اسلام، نتیجه اش پس زدن اسلام ناب محمدی (ص)‌می‌شود. "

وی مبانی این تفکر را نزدیک به مبانی فکری بهائیت دانست و خاطرنشان کرد: جابجا کردن ضریب واقعی ابعاد تبشیری و انذاری اسلام به طور توامان با رویکرد جذب کسانیکه دارای تدین ضعیف تری هستند همان تاکتیک به استخدام گرفته شده در فرقه انگلیسی بهائیت است.

رگه‌های انجمن حجتیه در مباحث مهدوی جریان انحرافی

این صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی و سیاسی با تأکید بر اینکه رگه‌های انحرافی انجمن در بحث مهدویت‌ را در تفکر جریان انحرافی می‌توان دید، اظهار داشت: تفکر اسلام ناب برای آماده شدن جامعه برای ظهور حضرت، چیزی از جنس "شدن " و "صیرورت " است نه از جنس "کردن "؛ لذا اینکه گفته می‌شود در آخرالزمان جامعه پر از ظلم می‌شود به آن معنا نیست که ظلم ایجاد "کنید " بلکه ظلم ایجاد "می‌شود ". همچنین اسلام ناب معتقد است که باید نیروهای ناب و خاص برای حضرت تربیت کنیم که هیچ اماره‌ای مبنی بر داشتن چنین نگاهی در عملکرد جریان انحرافی وجود ندارد بلکه عملکردشان نشان می‌دهد که قائلند تور وسیعی پهن کنیم و با قرائت سطحی و حداقلی و تبشیری از اسلام، رأی برای حضرت جمع کنیم!

چوپانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید فردی خود را در مضان اتهام قرار دهد، تصریح کرد: با وجود آنکه اتهاماتی به سرکرده‌های این جریان وارد شده است باید این جریان نسبت به آن موضع شفاف و عاری از مغالطه بگیرند و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به روشنی تبیین کنند.

هر خطای عملکردی به معنای انحراف نیست؛ احمدی‌نژاد تجدید شده اما هنوز مردود نشده‌است

مدیر کل سابق اداره فرهنگی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه هر خطای عملکردی بر معنای انحراف نیست، تصریح کرد: معتقدم احمدی‌نژاد خودی است، خودی بوده و انشالله که خودی هم بماند؛ به همین دلیل به خاطر نص صریح روایات معتبره اسلامی مکلف به خطاپوشی از او هستیم.

"اینکه رئیس‌جمهور در برابر حکم رهبری تمکین به هنگام نکرد، یک نمره تجدیدی در کارنامه خود ثبت کرد اما او خطا کرد و در گفت‌وگوی خود در تلویزیون سعی کرد خطای خود را بپوشاند ازهمین رو ما به عنوان یک مسلمان و مؤمن مکلف هستیم خطاپوشی وی را بپذیریم و نباید به دنبال کشف سر باشیم. "

نمره تجدیدی احمدی‌نژاد در کارنامه‌اش ثبت شد، اما او هنوز مردود نشده است و باید حساب او را از برخی اطرافیانش جدا کنیم.


        1+


دیپلماسی عمومی و جنگ نرم
Public Diplomacy and Soft War

Pishgam


Last Posts


Blog Stats

  • Total Visits :
  • Visits today :
  • Visits yesterday :
  • Visits this month :
  • Visits month ago :
  • Total Authors :
  • Total Posts :
  • Last visit :
  • Last Updated :
  • Today's Date :

PDSW - Logo




 Copyright © 2010 - 2013 PDSW News Service. IR. All Rights Reserved.
 Resources (Content :) borhan.ir , irdiplomacy.ir , jangnarm.com
 Available for all browsers.
Search Engine Submission - AddMe Meta Tags Generator - AddMe Powerful Search Engine Submission Tips تبادل لینک - تبادل لینک